Mobilo operatoru nemobilās mājaslapas
Šodien mans mobilais operators atsūtīja man īsziņu “LMT attistiba turpinas. Tagad jauna izskata! Iesim talak, lai sniegtu jums vairak. Jusu ertibam ari jauna majas lapa www.lmt.lv. Latvijas Mobilais Telefons”. Īsziņas, saprotams, atver mobilajā telefonā un tikai loģiski ir izmantot saiti īsziņā, lai atvērtu jauno LMT mājaslapu. Kura mobilajā pārlūkā (iPhone 4) izskatījās šādi.
Ko vairāk varētu varētu vēlēties mobilais mājaslapas lietotājs? Nopirkt jaunu telefonu vai uzzināt klientu apkalpošanas tālruni jeb tuvākā apkalpošanas centra adresi?
Ironiski, ka uzņēmums, kurš informē, ka “LMT tīklā darbojas vairāk nekā 200 000 viedtelefonu, kurus līdz ar planšetdatoriem izmanto video un cita satura skatīšanai” un “mobilā interneta lietošana, tostarp 4G, tuvākajos gados ļoti strauji pieaugs”, nav apdomājis, kādu pieredzi, atverot uzņēmuma mājaslapu, saņems tie (no 200 tūkstošiem) zinātkārie, kas nolems LMT mājaslapu atvērt viedtelefona pārlūkā uzreiz pēc īsziņas saņemšanas.
Taisnību sakot, LMT nav vienīgais un arī ne sliktākais nemobilais mobilais operators. Tele2 mājaslapa mobilajā pārlūkā nav vieglāk lietojama - gluži otrādi, tā ir pilnībā nelietojama, jo to aizsedz milzu banneris. Par spīti tam, ka “Esam patīkami pārsteigti un priecīgi, ka jau 200 000 jeb 20% no kopējā Tele2 klientu skaita ir viedtelefonu lietotāju!” uzņēmuma mājaslapa neliecina, ka mobilais operators domā par mobilajiem lietotājiem.
Uzdevums izmanīgajiem - pamēģiniet šo banneri aizvērt mobilajā pārlūkā ar pirkstu.
Bite patiesi ir “citāda kompānija”, vismaz spriežot pēc mājaslapas izskata mobilajā pārlūkā, kuru raksturo nespēja ieraudzīt vairāk par divām (no astoņām) mājaslapas apakšā izvietotajām navigācijas pogām (pat pagriežot telefonu guleniski). Bite ir teikusi, ka “Lielākā daļa ko nopelnām, tiek ieguldīta lietās ar mērķi uzlabot mūsu klientu pieredzi ar Bites pakalpojumiem un biežāk pārsteigt ar labākiem un interesantākiem risinājumiem, ko varbūt no operatoriem cilvēki pat negaida”. Es noteikti negaidīju šādu mājaslapas risinājumu, taču nepiekrītu, ka klientu pieredze ar Bites pakalpojumiem šādā veidā būtu uzlabota.
Gribi uzzināt Bites kontaktus (piemēram klientu atbalsta telefonu) no mobilā pārlūka? No way, to pogu ekrānā nekādi neiedabūsiet.
Arī lielo operatoru mazo brāļu - priekšapmaksas pakalpojumu mājaslapas nav draudzīgākas mobilajiem pārlūkiem.
Jā. Ikviens grib vairāk banneru. Lūdzu dodiet vēl. Ne jau papildināt savu priekšapmaksas kontu es gribu, es nāku dēļ banneriem.
Mobilajiem operatoriem ir arī klientu pašapkalpošanās sistēmas internetā. Vai tās ir mobilajiem lietotājiem draudzīgas? Vai no mobilā web pārlūka tām iespējams ērti pieslēgties un aktivizēt papildus pakalpojumus vai apskatīties rēķina summas? Miniet trīs reizes.
Kuram gan varētu ienākt prātā doma lietot mobilā operatora pašapkalpošanās sistēmu no mobilā pārlūka? Es esmu vienīgais!
Es nezinu, kurš taisa, testē un akceptē mobilo operatoru mājaslapas. Bet tā vien šķiet, ka šie cilvēki joprojām kā telefonus lieto Nokia 2120. Nopērciet viņiem smartfonus un ļaujiet pašiem apskatīt un lietot sava darba rezultātus mobilajos pārlūkos.
P.S.
Kad reiz seminārā, kurā piedalījās marketinga speciālisti, stāstīju par mobilajām aplikācijām un mobilajām weblapām, viens no jautājumiem bija “Bet mūsu statistikā apmeklējumi no mobilajiem ir tik maz, kāpēc mums par to domāt?”. Mana atbilde bija - kāpēc gan smartfonu lietotāji lai atgrieztos jūsu mājaslapā otro reizi, ja tās saturs un forma nav mobilajiem pārlūkiem draudzīgs?
Pēc Latvijas mobilo operatoru mājaslapu apmeklējuma uz līdzīgu jautājumu varētu atbildēt vēl skarbāk - viņi neatgriežas jūsu mājaslapā tāpēc, ka viņiem neizdevās tikt garām tam sūda milzu bannerim, kas nosedza mājaslapas saturu.
P.P.S.
Kāpēc LMT savas īsziņas joprojām sūta bez diakritiskajām zīmēm, man ir mīkla. It kā šobrīd būtu nevis 2013. bet 1993. gads.